..ٌ::ٌ:: النسابون العرب ::ٌ::ٌ.. - عرض مشاركة واحدة - رجم المحصن الزاني في اليهودية والمسيحية والإسلام
عرض مشاركة واحدة
  #39  
قديم 27-07-2021, 05:23 PM
المهندس زهدي جمال الدين غير متواجد حالياً
عضو نشيط
 
تاريخ التسجيل: 01-07-2021
المشاركات: 154
افتراضي

المطلب الأول
إباحة يسوع للزنا

للإباحة كانت من هنا: العشارون والزواني يدخلون الملكوت
النص في إنجيل متى 21 قَالَ لَهُمْ يَسُوعُ: «الْحَقَّ أَقُولُ لَكُمْ: إِنَّ الْعَشَّارِينَ وَالزَّوَانِيَ يَسْبِقُونَكُمْ إِلَى مَلَكُوتِ اللهِ...)
ذكر المسيح العشارين والزوانى
1-العشارون (الذين يجمعون الضرائب ويسرقون من الناس).
قالوا إنها بشارة لمتى العشار فمتى التلميذ كان عشارا (متى 10: 3).
ولكنه لما رأى يسوع ، ترك مهنته والتي كان يسرق منها ، وتبع يسوع ، فاستحق ان ينال الوعد بدخول الملكوت.
(9 وَفِيمَا يَسُوعُ مُجْتَازٌ مِنْ هُنَاكَ، رَأَى إِنْسَانًا جَالِسًا عِنْدَ مَكَانِ الْجِبَايَةِ، اسْمُهُ مَتَّى. فَقَالَ لَهُ:«اتْبَعْنِي». فَقَامَ وَتَبِعَهُ.ومتى هذا ، اصبح تلميذا وبشر بالمسيح واستشهد على اسمه) . متى 9.

2-الزناة .
جاءت زانية للمسيح ، تائبة ونادمة ، تتأسف لزناها ، وتقبل المسيح . فأصبحت افضل من الفريسيين الذين هم عالموا بالشريعة ولكن غير قابلين للمسيح .

لوقا 7: 37-48(37 وَإِذَا امْرَأَةٌ فِي الْمَدِينَةِ كَانَتْ خَاطِئَةً إِذْ عَلِمَتْ أَنَّهُ مُتَّكِئٌ فِي بَيْتِ الْفَرِّيسِيِّ جَاءَتْ بِقَارُورَةِ طِيبٍ
38. وَوَقَفَتْ عِنْدَ قَدَمَيْهِ مِنْ وَرَائِهِ بَاكِيَةً وَابْتَدَأَتْ تَبُلُّ قَدَمَيْهِ بِالدُّمُوعِ وَكَانَتْ تَمْسَحُهُمَا بِشَعْرِ رَأْسِهَا وَتُقَبِّلُ قَدَمَيْهِ وَتَدْهَنُهُمَا بِالطِّيبِ.
39. فَلَمَّا رَأَى الْفَرِّيسِيُّ الَّذِي دَعَاهُ ذَلِكَ قَالَ فِي نَفْسِهِ: «لَوْ كَانَ هَذَا نَبِيّاً لَعَلِمَ مَنْ هَذِهِ الْمَرْأَةُ الَّتِي تَلْمِسُهُ وَمَا هِيَ! إِنَّهَا خَاطِئِةٌ».
40. فَقَالَ يَسُوعُ: «يَا سِمْعَانُ عِنْدِي شَيْءٌ أَقُولُهُ لَكَ». فَقَالَ: «قُلْ يَا مُعَلِّمُ».
41. «كَانَ لِمُدَايِنٍ مَدْيُونَانِ. عَلَى الْوَاحِدِ خَمْسُ مِئَةِ دِينَارٍ وَعَلَى الآخَرِ خَمْسُونَ.
42. وَإِذْ لَمْ يَكُنْ لَهُمَا مَا يُوفِيَانِ سَامَحَهُمَا جَمِيعاً. فَقُلْ: أَيُّهُمَا يَكُونُ أَكْثَرَ حُبّاً لَهُ؟»
43. فَأَجَابَ سِمْعَانُ: «أَظُنُّ الَّذِي سَامَحَهُ بِالأَكْثَرِ». فَقَالَ لَهُ: «بِالصَّوَابِ حَكَمْتَ».
44. ثُمَّ الْتَفَتَ إِلَى الْمَرْأَةِ وَقَالَ لِسِمْعَانَ: «أَتَنْظُرُ هَذِهِ الْمَرْأَةَ؟ إِنِّي دَخَلْتُ بَيْتَكَ وَمَاءً لأَجْلِ رِجْلَيَّ لَمْ تُعْطِ. وَأَمَّا هِيَ فَقَدْ غَسَلَتْ رِجْلَيَّ بِالدُّمُوعِ وَمَسَحَتْهُمَا بِشَعْرِ رَأْسِهَا.
45. قُبْلَةً لَمْ تُقَبِّلْنِي وَأَمَّا هِيَ فَمُنْذُ دَخَلْتُ لَمْ تَكُفَّ عَنْ تَقْبِيلِ رِجْلَيَّ.
46. بِزَيْتٍ لَمْ تَدْهُنْ رَأْسِي وَأَمَّا هِيَ فَقَدْ دَهَنَتْ بِالطِّيبِ رِجْلَيَّ.
47. مِنْ أَجْلِ ذَلِكَ أَقُولُ لَكَ: قَدْ غُفِرَتْ خَطَايَاهَا الْكَثِيرَةُ لأَنَّهَا أَحَبَّتْ كَثِيراً. وَالَّذِي يُغْفَرُ لَهُ قَلِيلٌ يُحِبُّ قَلِيلاً».
48. ثُمَّ قَالَ لَهَا: «مَغْفُورَةٌ لَكِ خَطَايَاكِ».).


ولكننا نقرأ في مقال لموقع صحيفة" إكسبريس" البريطانية تصريحات مثيرة للجدل لأستاذ أكاديمي بالولايات المتحدة الأميركية حيث يقول: (الربّ) يُواقع / يُضاجع المراهقة اليهودية مريم العذراء رغماً عنها (اغتصبها) متسبّباً في حملها بيسوع المسيح. بواسطة شون مارتن SEAN MARTIN:

المقال الرئيس:
[ATTACH=CONFIG]n827965[/ATTACH]
God SEXUALLY ASSAULTED Virgin Mary getting her pregnant without CONSENT - shock claim

GOD SEXUALLY ASSAULTED the Virgin Mary when he impregnated her with Jesus Christ, a professor in the US has controversially claimed.

By SEAN MARTIN
PUBLISHED: 12:33, Fri, Dec 7, 2018 | UPDATED: 18:53, Fri, Dec 7, 2018
0[IMG]file:///C:/Users/Soma/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image005.png[/IMG][IMG]file:///C:/Users/Soma/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image006.png[/IMG][IMG]file:///C:/Users/Soma/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image007.png[/IMG][IMG]file:///C:/Users/Soma/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image008.png[/IMG][IMG]file:///C:/Users/Soma/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image009.png[/IMG][IMG]file:///C:/Users/Soma/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image010.png[/IMG]
[IMG]file:///C:/Users/Soma/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image011.jpg[/IMG]
God SEXUALLY ASSAULTED Mary by getting her pregnant without CONSENT - shock claim (Image: GETTY)



العنوان الرئيس
God SEXUALLY ASSAULTED Virgin Mary getting her pregnant without CONSENT - shock claim
لقد أساء الله جنسيًا إلى العذراء مريم بحملها دون موافقتها - ادعاء الصدمة
GOD SEXUALLY ASSAULTED the Virgin Mary when he impregnated her with Jesus Christ, a professor in the US has controversially claimed.

By SEAN MARTIN
أساء الله جنسيًا إلى مريم العذراء عندما حملها بيسوع المسيح، كما ادعى أستاذ في الولايات المتحدة بشكل مثير للجدل.
بواسطة شون مارتن SEAN MARTIN

المقال
The academic has accused God of not getting consent from the virgin Jewish teenager when he supposedly conceived Christ through divine intervention. Not surprisingly the claim by Dr Eric Sprankle on the cusp of the Christmas season, has sparked outrage across Christian America. Dr Sprankle, who Associate Professor of Clinical Psychology & Sexuality Studies at Minnesota State University, Mankato, and an advocate for sex workers’s rights made the shocking claim on Twitter.
He said: “The virgin birth story is about an all-knowing, all-powerful deity impregnating a human teen.
الترجمة:
اتهم الأكاديمي الله بعدم الحصول على موافقة من المراهقة اليهودية العذراء عندما حمل المسيح من خلال التدخل الإلهي. ليس من المستغرب أن ادعاء الدكتور إريك سبرانكل على أعتاب موسم الكريسماس أثار الغضب في أنحاء أمريكا المسيحية. قدم الدكتور Sprankle ، الأستاذ المشارك في علم النفس السريري والدراسات الجنسية في جامعة ولاية مينيسوتا ، مانكاتو ، ومدافع عن حقوق المشتغلين بالجنس ، هذا الادعاء الصادم على Twitter.
قال: "قصة الولادة العذراء تدور حول إله كامل المعرفة والقوة يحبل بمراهقة بشرية.

https://www.express.co.uk/news/weird...-Eric-Sprankle


Enraptured by Mary's beauty, the Holy Spirit exclaims in admiration:
"
How beautiful art thou, My Love !"

3 I have put off my kuttonet (kesones, chiton, robe); how shall I put it on? I have washed my feet; how shall I defile them?
4 Dodi (my beloved) thrust his hand through the latchopening, my heart began pounding for him.

https://www.biblegateway.com/passage...+5&version=OJB

كما يزعم النصارى أن نشيد الانشاد يحمل بين طيّاته غزلاً و إعجابا صريحاً بحُسن، جمال و أيضاً مفاتن العذراء أم النور، المُعجَب و المأسور بمفاتن العذراء لن يكون طبعا سوى الأقنوم الثالث الرّوح القُدُس ( الله بحسب زعم النصارى)الذي اختار له مؤلّف / مؤلفو ( الهولي بايبل ) في بعض التّرجمات *اسم ( Dodi ) كاسم (دلع ) !هذا ما يُروّج له الإيمان و التّقليد الكاثوليكي الرّاسخ .!.

Enraptured by Mary's beauty, the Holy Spirit exclaims in admiration:
"
How beautiful art thou, My Love !"

3 I have put off my kuttonet (kesones, chiton, robe); how shall I put it on? I have washed my feet; how shall I defile them?
4 Dodi (my beloved) thrust his hand through the latchopening, my heart began pounding for him.

https://www.biblegateway.com/passage...+5&version=OJB
Shir Hashirim 5

Orthodox Jewish Bible

5 I am come into my gan (garden), my sister, my kallah; I have gathered my myrrh with my spice; I have eaten my honeycomb with my devash (honey); I have drunk my yayin with my cholov (milk): Eat, O friends; drink, yea, drink abundantly, dodim.
[SUP]2 [/SUP]I sleep, but my lev waketh: it is the voice of dodi (my beloved) that knocketh, saying, Open to me, my sister, my love, my yonah (dove) tammati (my undefiled, my perfect one); for my head is filled with tal (dew), and my hair with the drops of the lailah.
[SUP]3 [/SUP]I have put off my kuttonet (kesones, chiton, robe); how shall I put it on? I have washed my feet; how shall I defile them?
[SUP]4 [/SUP]Dodi (my beloved) thrust his hand through the latchopening, my heart began pounding for him.
[SUP]5 [/SUP]I arose to open to dodi (my beloved); and my hands dripped with myrrh, and my fingers with sweet smelling myrrh, upon the handles of the manful (lock, door bolt).
[SUP]6 [/SUP]I opened to dodi (my beloved); but dodi had withdrawn and gone; my nefesh departed when he spoke; I sought him, but I could not find him; I called him, but he gave me no answer.
[SUP]7 [/SUP]The shomrim (watchmen) that went about the city found me, they beat me, they wounded me; the shomrei hachomat (i.e., the shomrim, the guardians [of the city on the wall]) took away my cloak from me.
[SUP]8 [/SUP]I charge you, O banot Yerushalayim, if ye find dodi (my beloved), what will ye tell him? Tell him shecholat ahavah ani (I am faint with ahavah, lovesick [see 2:5]).
[SUP]9 [/SUP]How is thy beloved more than another beloved, O thou fairest among nashim? How is thy beloved more than another beloved, that thou dost so charge us?
[SUP]10 [/SUP]Dodi (my beloved) is radiant and ruddy, unrivaled by ten thousand.
[SUP]11 [/SUP]His head is like the purest gold; his hair is wavy and shachor (black) as the raven.
[SUP]12 [/SUP]His eyes are like yonim (doves) by the streams of mayim, washed with cholov, jewels fitly set.
[SUP]13 [/SUP]His cheeks are like beds of spices, like sweet flowers; his lips like shoshanim (lilies), dripping sweet scented myrrh.
[SUP]14 [/SUP]His hands are like rods of zahav set with chrysolites; his body is like a polished work of ivory decorated with sapphires.
[SUP]15 [/SUP]His legs are like pillars of marble, set upon sockets of fine zahav; his countenance is like the Levanon, bachor (one being choice) like the cedars.
[SUP]16 [/SUP]His mouth is most sweet; yea, he is machamaddim (altogether desirable [see Shir HaShirim 2:3; Chaggai 2:7 says Moshiach is the Desired of all Nations]). This is dodi (my beloved), and this is my friend, O banot Yerushalayim. [T.N. The next chapter is commented on extensively beginning at page vii. This section is one of the most important Scriptures in the Bible because it buttresses Isa 7:14 and its foundational meaning.]
https://www.biblegateway.com/passage...+5&version=OJB
رد مع اقتباس